Reklamačné podmienky
Reklamačné konanie je upravené:
- Obchodný zákonník – Zákon č. 513/1991 Zb. v znení aktuálnych predpisov
- Občianskym zákonníkom – Zákon č. 40/1964 Zb. v znení aktuálnych predpisov
- Zákonom o ochrane spotrebiteľa – Zákon č. 250/2007 Zb. v znení aktuálnych predpisov
- Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov – Zákon č. 102/2014 Zb. v znení aktuálnych predpisov
- Zákonom o priestupkoch – Zákon č. 372/1990 Z. z. v znení aktuálnych predpisov
- Zákonom, ktorým sa mení a dopĺňa Zákon o ochrane spotrebiteľa a Zákon o priestupkoch – Zákon č. 397/2008 Z. z. v znení aktuálnych predpisov
- Zákonom o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov – Zákon č. 391/2015 Z. z. v znení aktuálnych predpisov
Reklamáciu možno podať do 14 dní odo dňa kedy Užívateľovi, alebo Návštevníkovi vznikol nárok na reklamáciu. Reklamáciu je potrebné doručiť písomne doporučenou formou na adresu sídla Prevádzkovateľa najneskôr v posledný deň, kedy má Užívateľ, alebo Návštevník právo podať reklamáciu. V reklamácii je potrebné uviesť kontaktné údaje, dôvod a dôkaz reklamácie.
Alternatívne riešenie sporu
Užívateľ, alebo Návštevník má právo obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva. Užívateľ, alebo Návštevník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, ak Prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo, alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov je:
https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Adresa na doručovanie:
Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27
Adresy na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk , adr@soi.sk
Telefonické číslo: +421 (0)2/58 27 21 23, +421 (0)2/58 27 21 41
Užívateľ, alebo Návštevník môže využiť na podanie návrhu na začatie mimosúdneho riešenia sporov a na získanie informácií o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov (vrátane cezhraničných sporov) tiež webovú stránku:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Tieto Reklamačné podmienky platia od 1.1.2019, na dobu neurčitú.